Завдання навчання з дітьми логопедичної групи

7 Лис 2017

Вчитель-логопед дошкільного навчального закладу “Даринка” м. Боярки, Києво-Святошинського району, Київської обл. Арполенко Галина Іванівна. Має вищу педагогічну освіту. Стаж педагогічної роботи 25 років.

Мета корекційного навчання: виховання у дітей правильного чіткого, помірно голосного виразного мовлення з урахуванням лексичної і граматичної будови мовлення згідно вікової норми, шляхом застосування загально прийнятих спеціальних логопедичних методів та прийомів, спрямованих на корекцію мовленнєвої вади і розвиток активної свідомої мовленнєвої діяльності дітей.

Корекційно-виховна робота будується з урахуванням особливостей психічної діяльності дітей. Навчання дітей органічно пов’язане з розвитком у них уваги, сприймання пам’яті, мислення, які повинні бути сформовані на даному віковому етапі.

Логопедична робота проводиться в таких напрямках:

  • формування навичок правильної звуковимови;
  • розвиток фонематичного сприймання, уявлення, аналізу і синтезу.

Вади звуковимови у дошкільників трапляються дуже часто і зовсім необов’язково зумовлені якимись порушеннями у розвитку дітей. За винятком окремих випадків, коли потрібне втручання спеціалістів-логопедів, ви можете впоратися з цією проблемою самі. Але пам’ятайте: коректно визначити рівень порушення звуковимови зможе тільки фахівець. Тому до занять з дитиною бажано приступати після консультації з логопедом.

Завдяки різноманітним ігровим вправам,яким вас навчить логопед, ви не тільки навчите дитину вимовляти важкі для неї звуки, а й зможете розвинути її фонематичний слух, мовленнєве дихання, пам’ять, увагу тощо. Малюк поступово навчатиметься звукового аналізу, розширить свій словниковий запас. Здобуті навички станутьдитині у пригоді при оволодінні читанням, усним та писемним мовленням.

Загальні поради батькам

Розпочинати заняття можна з дітьми віком від трьох років.
Проводити ігрові вправи для розвитку слуху та дихання доцільно з дітьми 3—5 років.

Навчати вимовляння свистячих звуків доцільно дітей 3—4 років, шиплячих звуків та звуків [л], [л'] —дітей 4—5 років, звуків [р], [р*] —дітей 5—6 років.

Перед початком заняття приділіть деякий час підготовці, зніміть напруження та зайві емоції, налаштуйте дитину на робочий лад.

Різні діти мають різні здібності до засвоєння матеріалу. Тривалість занять на постановку й автоматизацію звука залежатиме від індивідуальних здібностей вашого малюка. Припиняйте заняття у разі появи ознак стомлення, неуважності. Перші заняття мають тривати 5—7 хвилин. Згодом їх можна збільшити до 15—20 хвилин.

Стимулюйте інтерес дитини до навчання. Пам’ятайте: що більше дитина прагне займатися, то ефективнішими є заняття. Процес навчання має стати частиною повсяк-денних ігор вашого малюка.

t161107_1_1 t161107_1_2 t161107_1_3 t161107_1_4

Як розвивати мовлення дітей?

t161107_1_5

1. Спілкуйтеся з дитиною якомога більше, коментуйте свої дії, детально розповідайте про предмети які оточують.

2. Розмовляйте повільно, грамотно і чітко, ні в якому разі не повторюйте неправильну вимову. Пам’ятайте, що малюкові потрібно чути лише правильну мову!

3. Спонукайте дитину до мовлення, ставлячи їй запитання, поступово ускладнюючи їх.

4. Багато читайте малюку, вчіть переказувати, разом вивчайте вірші, вчіть складати цікаві історії за картинками.

5. Кожне незрозуміле слово поясніть дитині. Привчайте дітей до вживання слів відповідно літературної норми!

6. Не втручайтесь в дитячі розповіді, спочатку вислухайте, а потім виправте помилку.

7. Не забувайте хвалити дитину після кожного успіху.

t161107_1_6

Шановні батьки!

Якщо Вас турбує мовлення вашої дитини будьте готові до наступних  питань,  які ви можете почути від логопеда:

1.Як відбувалась вагітність і пологи, чи не супроводжувались вони ускладненнями.

2.Як відбувався фізичний розвиток дитини у перший рік життя.

3.Як розвивалось мовлення дитини (гуління,  лепет, перші слова, фрази).

4.Чи не перенесла дитина якесь захворювання, травму.

5.Якими були умови її виховання, чи не спостерігались порушення мовлення у людей з близького оточення дитини,двомовність в сім’ї.

6.Що турбує батьків відносно мовлення дитини.

7.Чи усвідомлює дитина свою мовленнєву ваду і як реагує на неї.

8.Чи звертались раніше батьки до логопеда, якщо так, то коли, якими були результати.

Правила мови

1.Під час розмови завжди дивись в обличчя співрозмовника, це допоможе говорити сміливо і впевнено.

2.Пам’ятай, що завжди і скрізь потрібно говорити спокійно, плавно, повільно.

3.Говори голосно, чітко, виразно!

4.Говори на видиху.

5.Чітко дотримуйсь пауз між реченнями.

t161107_1_6

Правила мовлення

t161107_1_7

1.Коли говориш, дивись в очі співрозмовника.

2.Слідкуй, щоб під час мовлення не було емоційного напруження.

3.Перш ніж почати говорити, подумай, про що ти хочеш сказати.

4.Перед мовленням зроби вдих, потім говори плавно на видиху.

5.Чітко вимовляй всі звуки.

6.Сурово дотримуйсь пауз між реченнями.

7.Говори чітко, голосно, виразно, спокійно, плавно!

8.Проводь мовленнєву зарядку:

*вправи на розслаблення,

*дихальні вправи,

*артикуляційні вправи,

*голосові вправи.

9.Якщо хочеш досягти успіху, то вір у свої сили та працюй над мовленням активно і систематично.

t161107_1_6

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>