Авторська програма «Зелена казка»


Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, що передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природнім довкіллям. Природа — це невичерпне джерело всебічного розвитку дитини, ефективний засіб формування її світогляду, виховання почуттів.

Авторська програма з екологічного виховання на екологічній стежині «Зелена казка» розроблена вихователем-методистом Фарцабей Любов Миколаївною відповідно до закону України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні, на основі змісту діючих програм «Малятко», «Дитина», Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

Мета програми

  1. Сприяти вихованню екологічної свідомості особистості, формувати екологічну культуру дошкільника, викликати інтерес до природи.
  2. Розвивати вміння логічно мислити, пізнавальні інтереси, вміння образно описувати свій емоційний стан під час спілкування з природою; розвивати уявлення дітей про красу природи, можливості її збереження; встановлювати взаємозв`язки: стан неживої природи – рослинний світ – тваринний світ.
  3. Виховувати в дошкільнят необхідність спілкування з природою; емоційно сприймати красу природи, розвивати любов до неї, бажання милуватися довкіллям.

Завдання програми

  1. Формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори у розвитку живої природи (світло, температуру, вологу, родючість ґрунту) та взаємозв’язки і залежності, які виступають в ній при їх наявності.
  2. Розвивати вміння класифікувати живу природу (рослини – трави, кущі, дерева; тварини – за основними особливостями зовнішнього вигляду) на основі безпосереднього сприймання і аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії з середовищем та живлення.
  3. Активізувати знання і практичний досвід дітей у різних видах діяльності в природі (гра, праця, науково-дослідницька діяльність, навчання).
  4. Показати дошкільнятам живі барометри природи — пристосування рослин і тварин до змін у неживій природі.
  5. Познайомити дітей з перлинами народної мудрості про любовне, турботливе ставлення людей до природи.
  6. Стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об’єктів та явищ у народній творчості (народні прислів’я, загадки, приказки, вірші, прикмети, легенди, повір’я, пісні).

На частині території, яка прилягає до дитячого садочка, ростуть дерева: липа, берізки, туї, яблуні, вишні. Під час створення екологічної стежини розбито город, побудовано містечко дощових черв`яків, їдальню для птахів, мурашник, квітники…

Тематичні ділянки

Ділянка «Куточок лісу»

Ділянка «Куточок лісу»

Ділянка «Куточок лісу»

Ділянка «Куточок лісу»

Ділянка «Бджолиний рай»

Ділянка «Бджолиний рай»

Смачна ділянка (город)

«Смачна ділянка» (город)

Зона відпочинку

Зона відпочинку

Зона відпочинку

Зона відпочинку

Зона відпочинку

Зона відпочинку

Ділянка Мальвова родина

Ділянка «Мальвова родина»

Ділянка Кущ калини

Ділянка «Кущ калини»

Ділянка Лікарські рослини

Ділянка «Лікарські рослини»

Містечко дощових черв`яків

Ділянка «Містечко дощових черв`яків»

Штучна водойма

Штучна водойма

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>