Авторська програма «Зелена казка»
Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, що передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природнім довкіллям. Природа — це невичерпне джерело всебічного розвитку дитини, ефективний засіб формування її світогляду, виховання почуттів.
Авторська програма з екологічного виховання на екологічній стежині «Зелена казка» розроблена вихователем-методистом Фарцабей Любов Миколаївною відповідно до закону України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні, на основі змісту діючих програм «Малятко», «Дитина», Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».
Мета програми
- Сприяти вихованню екологічної свідомості особистості, формувати екологічну культуру дошкільника, викликати інтерес до природи.
- Розвивати вміння логічно мислити, пізнавальні інтереси, вміння образно описувати свій емоційний стан під час спілкування з природою; розвивати уявлення дітей про красу природи, можливості її збереження; встановлювати взаємозв`язки: стан неживої природи – рослинний світ – тваринний світ.
- Виховувати в дошкільнят необхідність спілкування з природою; емоційно сприймати красу природи, розвивати любов до неї, бажання милуватися довкіллям.
Завдання програми
- Формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори у розвитку живої природи (світло, температуру, вологу, родючість ґрунту) та взаємозв’язки і залежності, які виступають в ній при їх наявності.
- Розвивати вміння класифікувати живу природу (рослини – трави, кущі, дерева; тварини – за основними особливостями зовнішнього вигляду) на основі безпосереднього сприймання і аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії з середовищем та живлення.
- Активізувати знання і практичний досвід дітей у різних видах діяльності в природі (гра, праця, науково-дослідницька діяльність, навчання).
- Показати дошкільнятам живі барометри природи — пристосування рослин і тварин до змін у неживій природі.
- Познайомити дітей з перлинами народної мудрості про любовне, турботливе ставлення людей до природи.
- Стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об’єктів та явищ у народній творчості (народні прислів’я, загадки, приказки, вірші, прикмети, легенди, повір’я, пісні).
На частині території, яка прилягає до дитячого садочка, ростуть дерева: липа, берізки, туї, яблуні, вишні. Під час створення екологічної стежини розбито город, побудовано містечко дощових черв`яків, їдальню для птахів, мурашник, квітники…
Напишіть відгук