Аналіз методичної роботи

Методичний кабінет закладу є центром методичної роботи в дошкільній установі. Наповнення кабінету сучасне та естетичне, доступне у користуванні та задовольняє потреби педагогів дошкільного закладу в професійному самовираженні й самореалізації, саморозвитку та самовдосконаленню.

Методична документація дошкільного закладу оформлена відповідно до Примірної інструкції з діловодства в дошкільних навчальних закладах. Методичне забезпечення стану навчально-виховного процесу у методичному кабінеті та в усіх групах відповідає сучасному рівню.

Насиченість та змістовність матеріалів методичного кабінету дає можливість активізувати творчий потенціал, ефективно проводити інформаційно-довідкову роботу, збагачувати досвід педагогічних працівників.

Впродовж 2015-2016н.р.:

  • узагальнено перспективні педагогічні досвіди «Формування логіко – математичних уявлень дітей дошкільного віку»- Редька О.В., «Аспекти мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку»- Кучернюк Н.В.
  • поповнено бібліотеку новинками психолого-педагогічної літератури (придбано 10 методичних посібників). Проведено підписку фахових видань.

Методична робота спрямована на всебічне підвищення кваліфікації до професійної майстерності кожного педагога, розвиток творчих якостей, оновлення знань педагогів, підвищення інноваційного потенціалу педагогів та якості освітнього процесу, формування згуртованого колективу, створення позитивного мікроклімату в дошкільному закладі, а зрештою на удосконалення навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвитку конкретних вихованців.

Соціально-дидактичний аудит, який проведено керівником, показав, що на початок навчального року рівні освіти, стажу педагогічної діяльності та віку педагогічного колективу, рівень кваліфікації складають норму.

Таким чином, головним завданням методичної служби ДНЗ було продовження вивчення потенційних можливостей педагогічного колективу, впровадження активних форм роботи з вихователями, а також здійснення диференційного підходу в роботі з педагогами.

Планування роботи ДНЗ та визначення тематики методичних заходів велось, орієнтуючись на результати соціально-дидактичного аудиту, основні завдання річного плану ДНЗ, матеріали вивчення, а також запит вихователів згідно анкетування за результатами аналізу попереднього навчального року.

Такий аналіз педагогічного складу ДНЗ та орієнтир на виконання річних завдань дозволив побудувати методичну роботу, враховуючи різні рівні вихователів:

  • стабільно працюючі педагоги – 8 педагогів
  • новатори, творчі педагоги – 2 педагоги.

Молоді спеціалісти відповідно до планів працювали над підвищенням професійного рівня шляхом співпраці з наставниками та самоосвіти.

У травні молоді спеціалісти традиційно проаналізували стан своєї роботи з підвищення власного професійного рівня шляхом самоосвіти разом з наставниками та звітували перед педагогічним колективом на методичній годині. Для стабільно-працюючих вихователів проводились різноманітні форми роботи згідно тем, націлених на реалізацію річних завдань та запитів вихователів, аналізувалась і обговорювалась література з обраної теми, намічалися напрямки роботи та її цілі. При організації методичної роботи приділялась увага різним сторонам розвитку дітей дошкільного віку та керівництва їхньою діяльністю з боку педагогів.

З метою використання інноваційних технологій для формування позитивної мотивації дошкільників до навчання, методичною службою було проведено ряд заходів: 9 консультацій, на яких охарактеризовані відповідні технології, 10 практичних переглядів занять, на яких продемонстровано прийоми використання інноваційних технологій на практиці, майстер-клас з використання ІКТ.

Для вирішення питання щодо формування професійної компетентності педагогів з метою забезпечення якості освіти дошкільників велика увага була приділена проведенню семінарів, практикумів, консультацій питанням детального вивчення змісту та завдань Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), розвитку особистості та життєвої компетентності дітей, особливостей планування та психологічного супроводу її впровадження. Проведені заходи сприяли підвищенню теоретичних знань та практичних вмінь педагогів за відповідними темами, озброїли їх сучасними знаннями, що дозволять використовувати їх при організації освітньої роботи з дітьми, а також дали можливість кожному педагогу визначити шляхи самоосвіти.

Уподовж 2015-2016н.р. у ДНЗ було організовані конкурси для педагогів на кращу підготовку до нового навчального року, конурс на кращу навчальну презентацію по формуванню у дітей сенсорно – пізнавальної компетенції, конкурс на краще ігрове розвивальне середовище. Результати конкурсів лягли в основу моральних  заохочень працівників ДНЗ. Всі заплановані конкурси проведено вчасно та на високому рівні. Ця форма роботи дозволила проявитися творчості та фантазії педагогів, сприяла розвитку їхньої активності та згуртувала колектив. Окрім цього дозволила вирішити завдання створення позитивного іміджу ДНЗ та сприяла співробітництву педагогічного колективу з батьківським.

У поточному навчальному році продовжено роботу для помічників вихователів з метою педагогізації їхніх знань, залучення до процесу виховання дошкільників та створення позитивного психологічного мікроклімату в колективі. Впродовж року було проведено 8 занять для помічників вихователів, на яких обговорювались санітарні правила облаштування та утримання дошкільного закладу, про роль помічника вихователя під час занять, піших переходів, екскурсій.

Під час організації заходів широко використовувались інтерактивні методи – різноманітні ділові, психологічні ігри та вправи, що дозволило активізувати слухачів, перевести їх у розряд активних учасників та підвищити користь спільної праці. Проведені різноманітні форми роботи допомогли сприяти росту професійного рівня педагогів нашого закладу. План роботи методичної служби ДНЗ виконано в повному обсязі.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>