«Країна Букволяндія»
Мовленнєвий розвиток дитини є одним із важливих чинників становлення особистості в дошкільному дитинстві. Рівень розвитку мовлення визначає рівень сформованості соціальних і пізнавальних досягнень малюка, його потреб та інтересів, знань, умінь і навичок.
Під час навчання дітей дошкільного віку читанню за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання» розвиток малят поєднується із задоволенням їхніх потреб та інтересів, а отже, викликає позитивні емоції. Перед дітьми не ставиться завдання якнайшвидше оволодіти технікою читання, а завдання вихователя – викликати позитивні емоції, радісний настрій, бажання виконувати ігрові вправи та завдання. Діти виконують пізнавальні завдання, використовуючи різні види діяльності (малювання, ліплення, конструювання, аплікація, співи, танці).
5 грудня 2018 року в середній групі вихователем Аллою Шкирдовою було проведенно відкрите заняття на тему: «Країна Букволяндія» для батьків за методикою Л.Шелестової (вивчення букви Н). Перед малятами ставилося завдання познайомитися з новою буквою Ч, читати склади та слова з нею і придумувати слова на нову букву.
Запропоновані завдання діти виконували природно, невимушено, з цікавістю та бажанням досягти результату. Ігрові ситуації, загадковість сюжету спонукали дітей до дії. Граючись, діти закріпили знання про кольори та їх відтінки, предмети побуту, навчилися класифікувати предмети, систематизувати й аналізувати, робити прості узагальнення.
Метою навчання читання в дошкільному віці відповідно до авторського задуму Л.Шелестової є не стільки засвоєння певних знань і формування відповідних навичок, скільки розвиток у дітей психологічної готовності до навчання в школі, а саме: уявлень про навколишній світ, допитливості, ініціативності, самостійності, довільності поведінки, творчого самовираження.
Напишіть відгук