Заняття «Голосні звуки»
14 листопада в ДНЗ «Даринка» Боярської міської ради було проведено відкрите підсумкове логопедичне фронтальне заняття з грамоти в старшій групі з дітьми, які мають мовленнєві вади. Тема заняття: «Голосні звуки».
Період навчання грамоти – один з найважливіших у житті дітей, коли розвивається їхнє мислення і мовлення, зростає свідомість, формується особистість у цілому. Діти засвоюють основні звуки української мови та букви алфавіту, ознайомлюються з їх особливостями і способами позначення на письмі, зі звуко-складовою будовою слів; усвідомлюють, що таке речення, слово, склад.
Під час проведення заняття була поставлена мета: закріпити знання дітей про голосні звуки. Діти добре засвоїли цей навчальний матеріал. Вони розрізняють голосні звуки на слух, пізнають їх позначення відповідними позначками, визначають місце голосного звука в слові, ділять слова на склади.
Взаємозв’язане застосування творчих вправ на звуковий та звуко-буквенний аналіз і синтез створив не тільки основу для формування початкових навичок читання, а й передумови для забезпечення мовної грамотності дошкільників у широкому розумінні.
Вдало продумані, систематизовані словниково-логічні, творчі вправи на занятті виявилися ефективним засобом формування логічного мислення у дітей.
Словниково-логічні та творчі вправи вчитель-логопед Галина Арполенко подавала переважно в ігровій формі. Дидактичні ігри були направлені на вирішення конкретних завдань навчання дошкільників, але в той же час в них проявляється виховний і розвивальний вплив ігрової діяльності.
Любов Фарцабей,
вихователь-методист ДНЗ «Даринка»
Напишіть відгук