Звіт керівника ДНЗ (ясла-садок) «Даринка» Боярської міської ради за 2015-2016 н.р. Дуднікової Любові Іванівни
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Даринка» знаходиться за юридичною адресою: м. Боярка, вул. П.Сагайдачного, 34. тел. (04598) 4-32-37.
Дошкільний заклад розрахований на 75 місць. На сьогоднішній день функціонує 4 вікові групи, з яких 3 групи дошкільного віку та 1 група для дітей раннього віку.
Система приміщень дитячого садка відповідає санітарно – гігієнічним вимогам для забезпечення працездатності, правильного фізичного та розумового розвитку дошкільників.
Дошкільний навчальний заклад працює за програмою виховання і навчання дітей від трьох до семи років «Дитина», програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», науково – педагогічним проектом «Інтелект України», базуючись в своїй роботі на державні документи: Закон України «Про дошкільну освіту», Закон «Про мови в Україні», Закон «Про дорожній рух», Закон «Про фізкультуру і спорт», тощо.
Мережа груп
У дошкільному закладі функціонує 4 вікові групи: 1 група раннього віку, 3 групи дошкільного віку. Загальна кількість дітей – 250.
Дошкільний заклад працює за 15,5 годинним режимом роботи, що відповідає запитам і побажанням батьків.
Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно – гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільних закладах з урахуванням побажань батьків.
Структура навчального року
Навчальний процес організовується педагогами з 01вересня до 31 травня за основним розкладом занять, відповідно до наказу МОН України «Про гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності».
З 01 червня до 31 серпня – за літнім розкладом занять.
Впродовж 1-2 тижня вересня проводилися навчальні заняття діагностичного змісту, з метою активізації раніше набутих знань та визначення рівня компетенції дітей за різними навчальними предметами.
Наприкінці кожного кварталу навчального року, а саме – останні тижні листопада, лютого та травня проводяться підсумкові заняття.
Кадровий склад ДНЗ
Педагогічний процес здійснюється українською мовою кваліфікованими та творчими педагогами. У дошкільному закладі їх 10.
В 2015 – 2016 навчальному році в ДНЗ проводилася чітка, систематична робота, яка забезпечила компетентність дитини, планувалась відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти в Україні, здійснювалася на підставі програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», науково – педагогічним проектом «Інтелект України», в рамках програми «Культура добросусідства».
З 2015-2016 н.р. дошкільний заклад розпочав роботу по впровадженню всеукраїнського науково – педагогічного проекту «Інтелект України». Мета проекту – впровадження в освітній простір України системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей.
У межах проекту дошкільники навчаються за спеціально розробленим навчальним планом. У 2016-1017 н.р. планується продовження роботи за науково – педагогічним проектом «Інтелект України».
Згідно з основними положеннями Державної національної програми «Освіта. Україна ХХІ століття» і Закону України «Про дошкільну освіту» формувався зміст роботи дошкільного закладу. Для цього у дошкільному закладі було створено такі умови:
- у дошкільному закладі традиційно проводилися наради при завідувачеві, круглі столи, методичні тренінги, роботу яких було спрямовано на вирішення питань урахування індивідуально – типологічних особливостей вихованців;
- педагогами розроблені чіткі перспективні плани роботи;
- планомірно проводилася робота щодо покращення матеріально – технічної бази дошкільного закладу;
- робота з організації освітнього процесу носила науково – методичний і пошуковий характер та була побудована на діагностичній основі.
Вихователі в своїй роботі впроваджували елементи новітніх педтехнологій, інновації. Систематично використовували в навчанні експериментально – дослідницьку діяльність, проблемно – пошукові методи та інші методи і прийоми.
Розвиток природних нахилів, здібностей, обдарувань, уяви, фантазії здійснювали на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи: заняття, самостійну художню діяльність, свята, розваги, гуртки, виставки дитячих робіт.
Головним завданням діяльності закладу є створення умов для повноцінного фізичного, інтелектуального та соціального розвитку особистості дитини дошкільного віку в умовах керованого освітньо – виховного процесу. Педколектив продовжує поглиблену роботу з проблеми: «Профілактично – оздоровча робота з дітьми дошкільного віку» за програмою завідувача Дуднікової Л. І. «Збереження та зміцнення здоров’я дітей продуктами бджільництва».
У кожному навчальному році постановка головних завдань тісно пов’язана з вищезазначеними проблемами. Актуальними завданнями минулого навчального року були:
- Продовжувати роботу з теми: «Профілактично – оздоровча робота з дітьми дошкільного віку» за програмою завідувача Дуднікової Л. І. «Збереження та зміцнення здоров’я дітей продуктами бджільництва».
- Продовжувати формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори у розвитку живої природи, стимулювати допитливість та інтерес до пізнання природи описами її об’єктів та явищ у народній творчості (народні прислів’я, загадки, приказки, вірші, прикмети, легенди, повір’я, пісні) згідно з авторською програмою вихователя – методиста Фарцабей Л. М. з екологічного виховання на екологічній стежині «Зелена казка».
- Продовжувати формувати стійкий інтерес до народознавчого матеріалу, бажання пізнати його глибше, навчити використовувати його у побуті, в дитячому житті, запам’ятовувати вірші, прислів’я, приказки, казки, легенди згідно з комплексною програмою вихователя Арполенко Г. І. з теми «Усна народна творчість «Фольклорне намисто».
- Сучасні підходи до мовленнєвого розвитку дітей та вплив художньо – мовленнєвої діяльності на всебічний розвиток і формування мовленнєвої компетенції дошкільників.
Робота ДНЗ щодо збереження та укріплення здоров’я вихованців
Педагогічний колектив ДНЗ втілює у життя державну політику в галузі освіти. Пріорітетними виховної та освітньої діяльності залишаються здоров’язберігаючі аспекти. У закладі сформувалась модель оптимальної взаємодії всіх спеціалістів, об’єднаних єдиною професійною метою, яка допомагає у реалізації медико – педагогічного супроводу дітей. У закладі створена система оздоровчих та фізкультурних заходів.
Адміністрацією ДНЗ разом з медичною службою аналізується стан здоров’я і рівень захворюваності дітей, вживаються відповідні управлінські заходи.
Вирішуючи завдання укріплення фізичного здоров’я дітей, реалізуючи річне завдання ДНЗ послідовну роботу всіх служб закладу націлено на зменшення рівня захворюваності вихованців наступними заходами:
1) Проведення медичною службою лікувально – профілактичних та оздоровчих заходів:
- оздоровлення дітей продуктами бджільництва;
- полівітамінізація дітей в усіх вікових групах;
- лікувально – профілактичні щеплення дітей за групами;
- виявлення та доліковування дітей, які часто та довго хворіють – 3 дітей.
2) Впровадження системи фізичного розвитку дітей, оптимізації їхнього рухового режиму педагогами:
- організація режиму: руховий, життєдіяльності, санітарно – гігієнічного;
- організація процесу фізичного виховання дітей у різних формах (фізкультурні заняття, ранкова гімнастика, фізкультурні хвилинки, гігієнічна гімнастика після сну, спортивні і рухливі ігри, спортивні свята і розваги, дні здоров’я, індивідуальна робота з дітьми, гурткова робота тощо);
- оптимізація загартовуючи процедур;
- впровадження системи традиційних та нетрадиційних заходів, націлених на профілактику простудних захворювань;
- озеленення спортивного та групових майданчиків із метою створення екологічної зони навколо нього.
МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
Аналіз виконання норм харчування за 2015-2016 н.р. показав, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалося наближено до норм (у середньому – 100%). Слід зазначити, що минулого року показник виконання норм харчування становив – 95%. Це свідчить про поліпшення якості харчування.
У 2015-2016 н.р. на 100% виконано норми з молочних продуктів, м’ясних продуктів. Слід зауважити, що у порівнянні з минулим роком поліпшились показники виконання норм з м’ясних; з рибних на 97%.
Проведений аналіз захворюваності дітей за 2015-2016 н.р. рік показав, що рівень їх захворюваності знизився порівняно з рівнем захворюваності за минулий рік. Упродовж 2015-2016 н.р. було проведено такі заходи щодо профілактики захворювань: вітамінізація продуктів, вживання вітамінів Ревіт, змащування порожнини носа Оксаліновою маззю, вживання продуктів бджільництва.
Як результат проведеної роботи – зменшення кількості захворювань на ГРВІ.
Для зниження захворюваності колективом ведеться копітка робота, зокрема це:
- Організація роз’яснювальної роботи з дітьми та батьками профілактики захворювань.
- Систематичне щеплення дітей.
- Дотримання вимог санітарії.
- Здійснення загартування вихованців.
- Чітке дотримання режиму.
- Взаємодія медсестри дошкільного закладу з дитячою поліклінікою.
ДНЗ забезпечений медикаментами у повному обсязі за рахунок благодійних внесків батьків: медичний кабінет має у наявності пакет для надання невідкладної допомоги, жарознижуючі препарати, пакет препаратів та засобів для надання допомоги при травмах.
Напишіть відгук