Інформативно-комунікативні технології в роботі практичного психолога ДНЗ

Нещодавно  на базі дошкільного навчального закладу «Даринка» Боярської міської ради відбулася зустріч практичних психологів дошкільних навчальних закладів Києво-Святошинського району. На даному засіданні фахівцями   була порушена тема:  «Корекція розвитку пізнавальних процесів у старших дошкільників. Вправи з використанням інформативно-комунікативних технологій в роботі практичного психолога ДНЗ. Презентація авторської програми М.Шевкун, О.Давиденко “Психологічний супровід дітей з особливими потребами”».

На засіданні були присутні Герасімюк Т.В. – директор районного навчально методичного центру практичної психології; Калабуліна Г.Д.- головний спеціаліст Управління освіти; Крюкова Л.О. – практичний психолог ЦПП.

Стрімке впровадження комп’ютерних технологій в усі сфери діяльності людини торкнулося і систему освіти. Необхідність застосування інформативно-комунікативних технологій в освітньому процесі регламентовано нормативно-правовою базою. Так, у Державній національній програмі “Освіта України XXI століття” у розділі “Дошкільне виховання” визначено основні положення: “забезпечення розвитку освіти на основі нових прогресивних концепцій, запровадження в навчально-виховний процес сучасних педагогічних технологій та науково-методичних досягнень; …підготовка нової генерації педагогічних кадрів, підвищення їх професіонального та загальнокультурного рівня”. Ці положення адресовані насамперед практичним працівникам і спонукають їх переорієнтувати власну роботу за новими підходами.

Крім того, у “Національній доктрині розвитку освіти”, у статті IX наголошено, що “пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, які забезпечують: подальше удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві”. Цей документ регламентує створення індустрії сучасних засобів навчання, що відповідають світовому науково-технічному рівню ї є важливою передумовою реалізації ефективних стратегій досягнення цілей освіти.

У зв’язку з цим набуває актуальності проблема впровадження нових інноваційних та інформаційних засобів і методів навчання. На даному засіданні  практичні психологи ще раз переконалися, що використання в роботі ІКТ дозволяє створити умови для підвищення ефективності процесу навчання, розширює вікові можливості навчання. Вправи з використанням інформативно-комунікативних технологій дозволяють представити навчальний і розвиваючий матеріал як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною структурованою інформацією в алгоритмічному порядку. В цьому випадку задіюються різні канали сприйняття, що дозволяє закласти інформацію не лише у фактографічному, але і в асоціативному виді в пам’ять дітей.

Використання на заняттях ІКТ дозволяє побудувати навчально-виховний процес на основі психологічно коректних режимів функціонування уваги, пам’яті,  гуманізації змісту навчання і педагогічних взаємодій, реконструкції процесу навчання і розвитку з позицій цілісності.

Таким чином, методично грамотне використання вправ з використанням  ІКТ підвищує ефективність навчання як дорослих так і дітей.

Любов Фарцабей,

вихователь-методист

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>