«В гостях у казки»
Мовленнєвий розвиток дитини є одним із важливих чинників становлення особистості в дошкільному дитинстві. Рівень розвитку мовлення визначає рівень сформованості соціальних і пізнавальних досягнень малюка, його потреб та інтересів, знань, умінь і навичок.
Саме тому, у ДНЗ «Даринка» за ініціативою завідуючої Дуднікової Любов Іванівни з січня 2016 року розпочали впровадження методики розвивального читання Л. Шелестової .
Під час навчання дітей дошкільного віку читанню за авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання» розвиток малят поєднується із задоволенням їхніх потреб та інтересів, а отже, викликає позитивні емоції. Перед дітьми не ставиться завдання якнайшвидше оволодіти технікою читання, а завдання вихователя – викликати позитивні емоції, радісний настрій, бажання виконувати ігрові вправи та завдання. Діти виконують пізнавальні завдання, використовуючи різні види діяльності (малювання, ліплення, конструювання, аплікація, співи, танці).
25 січня 2017 року в середній групі «Калинка» вихователем Наталією Кучернюк було проведенно відкрите заняття для батьків за методикою Л.Шелестової на тему: «В гостях у казки» (вивчення букви Ч). Перед малятами ставилося завдання познайомитися з новою буквою Ч, читати склади та слова з нею і придумувати слова на нову букву.
Запропоновані завдання діти виконували природно, невимушено, з цікавістю та бажанням досягти результату. Ігрові ситуації, загадковість сюжету спонукали дітей до дії. Граючись, діти закріпили знання про кольори та їх відтінки, предмети побуту, навчилися класифікувати предмети, систематизувати й аналізувати, робити прості узагальнення. За чудово виконану роботу малята отримали подарунки – розмальовки з буквою Ч.
Метою навчання читання в дошкільному віці відповідно до авторського задуму Л.Шелестової є не стільки засвоєння певних знань і формування відповідних навичок, скільки розвиток у дітей психологічної готовності до навчання в школі, а саме: уявлень про навколишній світ, допитливості, ініціативності, самостійності, довільності поведінки, творчого самовираження.
За результатами опитування дітей можна зробити висновок, що навчання за методикою Л.Шелестової не лише гарантує якісне підвищення рівня сформованості уявлень дітей про навколишній світ, а й забезпечує комфортний психологічний клімат і абсолютну зацікавленість дошкільнят. Таким чином, навчальний процес є ефективним, цікавим і сповненим яскравими барвами дитинства.
Напишіть відгук